miércoles, 7 de abril de 2010

ABHINAVAGUPTA

Abhinavagupta,   Indian Saint



ABHINAVAGUPTA (s. VIII). Filósofo indio. Uno de los grandes representantes del shivaismo de Cachemir, fue discípulo de Sambhic Natha en Jullundur y alcanzó gran erudición. OBRAS: Bodhapacadaseka; Paramarthasara; Paratrimsika-vivarana; Isvarapratyabhijavimarsini, su principal obra, etc. Bib. K.C. Pandley, Abhinavagupta an historical and philosophical study.


tantrasāra - abhinavagupta - M30008

tantravaṭadhānikā - abhinavagupta - M30012

tantrāloka chapters 1 thru 14 - abhinavagupta - M10038
tantrāloka chapters 15 thru 38 - abhinavagupta - M10039
tāratantra - anonymous - M10040
īśvarapratyabhijñāvimarśinī - abhinavagupta - M00019
īśvarapratyabhijñāvivṛtivimarśinī Volume 1 - abhinavagupta - M00020
īśvarapratyabhijñāvivṛtivimarśinī Volume 2 - abhinavagupta - M00021
īśvarapratyabhijñāvivṛtivimarśinī Volume 3 - abhinavagupta - M00022
ghaṭṭakarparakāvya with commentary by abhinavagupta - kalidāsa - M30040

tantrasāra - abhinavagupta - M30008
tantrāloka chapters 1 thru 14 - abhinavagupta - M10038
tantrāloka chapters 15 thru 38 - abhinavagupta - M10039

paramārthacarcā - abhinavagupta - M30046
paramārthasāra - abhinavagupta - M00041
parātriśikāvivṛtī - abhinavagupta - M30009
parātrīśikālaghuvṛtti - abhinavagupta - M00042

bodhapañcadaśikā - abhinavagupta - M30045

mālinīvijayavārtika - abhinavagupta - M30014






ABHINAVAGUPTA. El gurú Çivaíta Kasmir (Ca 950-1015) sabio y adepto del linaje de Vasugupta. Entre sus escritos filosóficos tenemos: Pratyabhijïa Vimarshini y Tantraloka son básicamente importantes en el Çivaismo Kasmir. Tambien fue un teórico influyente en poesía, danza, drama y música clásica, se decía que había desaparecido dentro de una cueva cerca de Mangan con cerca de 1200 discípulos. Vease: KASMIR SIVAISMO.


Abhinavagupta () Abhinavagupta, el gran maestro de Triká


Abhinavagupta es sin duda alguna una de las personalidades más interesantes del medioevo indio (siglo XI). En él se combinan felizmente la erudición y una visión creativa capaz de renovar el bagaje cultural heredado. Su personalidad es además multifacética. La tradición india ha registrado en primer lugar su labor de crítico literario y recientemente está redescubriendo con gran admiración su contribución filosófica como representante de la escuela Trika del Shivaismo de Cachemira. Abhinavagupta fue además un sacerdote y un maestro espiritual con considerables responsabilidades religiosas.


Abhinavagupta:


Abhinavagupta y el Arte Tradiconal

Himnos a la Divinidad


Notas: La Edad de Abhinava Gupta y una breve historia de su descendencia.

No hay controversia sobre la edad de Abhinavagupta, como la controversia de Somanända y otros, esta es su propia historia. De acuerdo a su propia declaración, el vivió en Cachemira alrededor del final del siglo X y el comienzo del siglo XI A.D.

Abhinavagupta desciende del famoso Brahmana Attri Gupta, de quien se decía, vivió en Antarvedi, un nombre probablemente que implica una zona de la tierra que cae entre el Ganges y el Jumna. Habiendo logrado gran renombre como Shaiva fue invitado a la corte por Lalitäditya, un patrón del aprendizaje, quien gobernó sobre Cachemira desde 700 al 736 A.D., y establecido aquí. Muchas generaciones tras el, uno de sus descendientes, llamado Varäha Gupta, estableció su fama como un Shaiva de gran eminecia.

Como cosa rutinaria, tenía habilidad en el Shaiva Sästra llegando a ser el heredero de esta familia. Nosotros hemos leido tambien que Varäha Gupta tuvo un hijo, llamado, Narasimha Gupta, alias, Chukhala, quien, como su padre, fue un entusiasta devoto de Shiva. El fue el padre de Abhinavagupta, nuestro comentador del Parä-Triàshikä, "el gran erudito y maestro Shaiva y la dominante influencia de su propia y subsecuente edad en todas las materias relacionadas con el Shaivismo de Cachemira."

Abhinavagupta tuvo tres Gurus; Lakñhmana Gupta, Bhaööa Induräja, y Bhaööa Tota. Por otra parte, el estaba imbuido de los principios Shaiva Shasäna de su famoso padre de quien muy poco se conoce. Lakñhmana Gupta perteneció a la linea de escritores Shaivas los cuales comienza con Somanända, el fundador del Pratyabhijïä Shästra o la "filosofía apropiada del Trika."

Como Utpala, Abhinavagupta continuó minuciosamente el trabajo de Somanända. Nada era tan asombroso en el como el su versatilidad de genio. Escribió muchos libros sobre Shaivismo, los cuales se enumeran más abajo:

1. Paramärthasära,
2. Tanträloka,
3. Tantrasära,
4. Båhat-Ishvara-Pratyabijïä Våtti,
5. Ishvara-Pratyabhijïä Vimarshiné, Laghvé Våtti,
6. Krama-stotra,
7. Parä-Triàshikä Vivaraëa,
8. Kävya-Kautuka Vivaraëa,
9. Anuttara-Shataka,
10. Dehastha-Devatä-Chakrastotra,
11. Ghatakharparakulaka-Vivåti,
12. Paramärtha-Dvädashikä,
13. Paramärtha-Charchä,
14. Bodha-Païcha-Dashikä,
15. Prakaranastotra,
16. Comentario de Bhagavad-Gétä,
17. Mahopadesha-Viàshati,
18. Pürva Païchikä,
19. Dhvanyäloka-Lochana,
20. Näöya-Lochana,
21. Bharata-Näöya-Shästra-Tékä,
22. Mälinévijaya-Värttika
23. Bhairavastotram

Tomado de: http://muktalib5.org/DL_CATALOG/TEXTS/KSTS/KSTS018/DJVU/directory.djvu

Abhinavagupta

Abhinavagupta

Imagen:http://www.virtuescience.com/abhinavagupta.html




The name of Abhinavagupta is always remembered as one of the most outstanding philosophers of the famous philosophies in India, the Shaiva philosophy. Abhinavagupta is quite an ancient philosopher in India, who lived in the state of Kashmir during the end of the tenth and the beginning of eleventh centuries and he was a learned person with knowledge in both the Shaiva philosophy and Sanskrit literature.

Abhinavagupta took the way of direct communication for spreading his knowledge about the Shaiva philosophy and he took help of a number of teachers and saints of his contemporary time. This brought him the nickname, `Shankaracharya of Kashmir`. Abhinavagupta also became successful in possessing all the eight yogic powers that are explained in the Hindu Shastras and apart from that, he also had a vast knowledge about the `Six Signs` that make someone in the category of god. This was the main reason why some of his descendants and the other people did consider him as the `Shiva incarnate`.

Abhinavagupta gave a new and his own definition of karma and said that karma actually deals with space and time and according to him, actually there is no space. He became successful to make one thing clear that the realization of God is in fact, just the state of God`s consciousnes


AbhinavaguptaOneRiotYahooAmazonTwitterdel.icio.us

De Wikipedia, la enciclopedia libre

Abhinavagupta (ingles)

Abhinavagupta (circa 950 - 1020[1] [2] ) fue uno de los filósofos, místicos y estetas más importantes de la India. También se destacaba como músico, poeta, dramaturgo, exégeta, teólogo, y lógico[3] [4] - dueño de una personalidad politemática ejerció una influencia importante sobre la cultura de la India.[5] [6]

Nació en el valle de Cachemira[7] en el seno de una familia de estudiosos y místicos y estudió todas las escuelas de filosofía y arte de su época bajo la guía de más de quince maestros y gurús.[8] A lo largo de su extensa vida escribió 35 obras, la más extensa y famosa de la cuales es el Tantrāloka, un tratado enciclopédico sobre todos los aspectos filosóficos y prácticos del Trika y Kaula (conocido actualmente como saivismo de Cachemira). Otra de sus muy importantes contribuciones fue en el ámbito de la filosofía del esteticismo mediante su famoso Abhinavabhāratī, comentario del Nāṭyaśāstra de Bharata Muni.[9]


Referencias [editar]

  1. Triadic Heart of Shiva, Paul E. Muller-Ortega, page 12
  2. Introduction to the Tantrāloka, Navjivan Rastogi, page 27
  3. Re-accessing Abhinavagupta, Navjivan Rastogi, page 4
  4. La llave de los Vedas, Nathalia Mikhailova, página 169
  5. The Pratyabhijñā Philosophy, Ganesh Vasudeo Tagare, page 12
  6. Companion to Tantra, S.C. Banerji, página 89
  7. Doctrine of Divine Recognition, K. C. Pandey, page V
  8. Introduction to the Tantrāloka, Navjivan Rastogi, page 35
  9. Luce dei Tantra, Tantrāloka, Abhinavagupta, Raniero Gnoli, page LXXVII

Enlaces externos [editar]


More on Indian Saints...


Mata Amritanandamayi
Swami Dayanand Sarawati
Maharshi Yogi

Shri Shri Ravishankar
A.C. Bhaktivedanta
Swami Ramdev

Sahajananda Swami
Swami Sahajand Saraswati
Ramanujacharya

Madhvacharya
Swami Raghavendra
Ramana Maharshi

Baba Loknath
Chanakya
Swami Parijnanashram

H H Shankarashram- I Swamiji
Swami H H Parijnanashram II
H H Shankarashram- II Swamiji

His Holiness Swami Keshavashram
Swami Vamanashram
Swami Krishnashram

His Holiness Swami Pandurangashram
Swami Anandashram
Swami Parijnanashram III

Shrimat Sadyojat Shankarashrama
Swami Chidananda Saraswati
Swami Nigamananda

Ramana Maharishi
Swami Sivananda Saraswati
Swamiji A .Parthasarathy

Abhinavagupta
Acharya Koshoreji Vyas
Annada Thakur

Baba Sheikh Farid Shakarganj
Basaveshwara
Bhagat Sain

Bhagwan Das
Eknath
Guru Har Krishan Ji

Guru Hargobind Ji
Guru Ramdas Ji
Hazrat Inayat Khan

J. Krishnamurti
Khwaja Ghulam Farid
Laleshwari

Mahamandaleshwar
Maharajashri
Meher Baba

Nachiketa
Namdev
Neem Karoli Baba

Nimbarka
Pandit Satlal Siboo
Parsava

Pujyapada Ayodhya Dasji
Ram Singh Baba
Sri Morari Bapu

Sri Prahlad Chandra Brahmachari
Sri Swami Brahmanand Maharaj
Sri Swami Krishnanda Saraswati

Sri Yukteshwar
Swami Agnivesh
Swami Anand Ji Maharaja

Swami Chinmayananda
Swami Divayanand Ji Teerth
Swami Jinendra

Swami Jitatmananda Maharaj
Swami Kral Babji
Swami Lakshman Joo

Swami Mast Ram Jee
Swami Nand Lal Ji
Swami Ram Tirth

Saint Ramlinga Swamigal
Swami Ramanand
Swami Shraddhanandaji

Swami Tapovan Maharaj
Vaishnavacharya Goswami
Vamakhepa

Vashishta
Ved Vyas
Yajnavalkya

Guru Nanak
Ramakrishna Paramahansa
Swami Sri Bharati Krisna Tirthaji

Osho
Pandit Shraddha Ram Phillauri
Baba Ram Singh

Baba Dayal Das
Mirabai
Vallabhacharya

Kabir
Tukaram
Sathya Sai Baba

Srila Prabhupada
Sri Chinmoy
Swami Jyotirmayananda

Swami Muktananda
Swami Rama
Swami Rama Tirtha

Amar Das
Chaitanya
Ramananda

Tayumanavar
Ramalinga Swami
The Pandharpur Pilgrimage and the Pandharpur Saints

Adi Shankaracharya
Swami Ramakrishnananda
Alvars

Nayanmars
Sankaradeva
Nayanaar

Ramanuja
Swami Akhandananda
Swami Shivananda


Acharya
389 x 300 - 43 KB - jpg
koausa.org
Abhinavagupta
363 x 450 - 33 KB - jpg
virtuescience.com
Abhinavagupta,
255 x 300 - 26 KB - jpg
indianetzone.com
Acharya
297 x 317 - 28 KB - jpg
shaivism.net
Abhinavagupta:
357 x 550 - 37 KB - jpg
exoticindiaart.com
Abhinavagupta
275 x 303 - 20 KB - jpg
ssubbanna.sulekha.com
ABHINAVAGUPTA
400 x 301 - 208 KB - gif
anuttaratrika.com
Abhinavagupta
400 x 301 - 175 KB - gif
vedic-yoga.blogspot.com
Abhinavagupta
370 x 550 - 44 KB - jpg
exoticindiaart.com
"De cualquier
200 x 257 - 23 KB - gif
librodot.com
Pen picture of
400 x 408 - 42 KB - jpg
abhinavagupta.net
click the image to
415 x 621 - 40 KB - jpg
asiafinebooks.com
Abhinavagupta
400 x 400 - 27 KB - jpg
abhinavagupta.net
of Abhinava
300 x 461 - 29 KB - jpg
bagchee.com
Abhinavagupta
403 x 500 - 26 KB - jpg
myspace.com
Abhinavagupta
400 x 557 - 107 KB - jpg
secretia.com
Abhinavagupta's
162 x 252 - 12 KB - jpg
rudrapress.com
Vivarana by
180 x 278 - 16 KB - jpg
vedicbooks.net
Abhinavagupta es
550 x 544 - 88 KB - jpg
diario-oscuro...
times were
138 x 197 - 37 KB - jpg
sacredspaceyogasanctua...




Abhinavagupta's
100 x 141 - 5 KB - jpg
forsten.nl
Abhinavagupta
389 x 300 - 45 KB - jpg
ssubbanna.sulekha.com
abhinavagupta,
530 x 733 - 461 KB - jpg
myspace.com
Abhinavagupta
382 x 231 - 20 KB - jpg
inannareturns.com
About
249 x 263 - 16 KB - jpg
thenewyoga.org
Sri Abhinavagupta
208 x 220 - 15 KB - jpg
heideggerindianthought...
Abhinavagupta
275 x 303 - 14 KB - jpg
universalshaivafellows...
Abhinavagupta
337 x 212 - 20 KB - jpg
myspace.com
Swami Lakshman Joo
210 x 272 - 33 KB - jpg
shaivism.net
Abhinava Gupta
528 x 807 - 179 KB - jpg
daymix.com
Bhairavastava,
432 x 299 - 81 KB - gif
bhairava.ws
Abhinavagupta
519 x 376 - 40 KB - jpg
tea-tron.com
Abhinavagupta
808 x 621 - 122 KB - jpg
diario-oscuro...
Acharya
216 x 317 - 23 KB - jpg
thenewyoga.org
abhinavagupta
89 x 33 - 1 KB - gif
sanskrit-sanscrito.com.ar
abhinavagupta.jpg
363 x 450 - 43 KB - jpg
natha-yoga.over-blog.com
Abhinavagupta
500 x 500 - 511 KB - jpg
inannareturns.com
Maharaj
867 x 231 - 21 KB - jpg
stillnessspeaks.com
Abhinavagupta
80 x 110 - 5 KB - jpg
agamayoga.com
(Abhinavagupta`s
100 x 154 - 4 KB - jpg
dkpd.com

  1. Abhinavagupta - Wikipedia, la enciclopedia libre

    Abhinavagupta (circa 950 - 1020 ) fue uno de los filósofos, místicos y estetas más importantes de la India. También se destacaba como músico, poeta, ...
    es.wikipedia.org/wiki/Abhinavagupta - En caché
  2. Abhinavagupta - Wikipedia, the free encyclopedia

    Abhinavagupta (Kashmiri: अभिनवगुप्त) (approx. 950 - 1020 AD) was one of India's greatest philosophers, mystics and aestheticians. ...
    en.wikipedia.org/wiki/Abhinavagupta -



Abhinavagupta

Tantraloka

Bhagavad Gita

Pen Picture




Pen picture of Abhinavagupta.


The following verses are known as the dhyana shlokas, taken from Madhuraja’s ‘Gurunatha Paramarsha’.(1)
These verses are a pen-picture of Abhinava Gupta.

May the glorious Dakshinamurti in the form of Abhinava, who is an incarnation of Shrikantha (Lord Shiva) and has come to Kashmir out of deep compassion, protect us.


His eyes are rolling with spiritual bliss. The center of his forehead is clearly marked with three lines made with ashes. His ears look beautiful with Rudraksha. His hair is tied with a garland of flowers. His beard is long, and his body rosy. His neck, black because of its being besmeared with paste of camphor, musk, sandal and saffron etc. looks splendid. His long sacred thread is left loose. He is dressed in silk-cloth, white like the rays of the moon. In the yogic posture called vira, he is sitting on a soft cushion over a throne of gold with a canopy decked with strings of pearls, in an open hall full of crystals, beautiful with paintings, smelling extremely sweet on account of garlands of flowers, incense and lamps, perfumed with sandal etc., constantly resonant with both vocal and instrumental music and dance and crowded with female ascetics and saints of recognized spiritual power, Abhinavagupta sits resplendent in the center of a garden of grapes.

He is attended by all his pupils, such as Khemaraja etc., who are sitting at his feet with their minds concentrated, writing down all that he says. His two female attendants (Dutis) are standing at His sides, each with a jar full of water distilled from grain kept soaked in water for three nights. They have a box full of betels (tambula) in their right hand, and a fruit of citron and a lotus in their left.

His right hand, wearing a rosary of Rudraksha, is resting on his thigh and his fingers are in the position indicative of the grasp of the Ultimate Reality. With the tip of the nail of his lotus like left hand he is playing on the vina, which is capable of producing the original musical sound (nada).

------------------------
1. Translation taken from "Abhinavagupta - An Historical & Philosiphical Study" by K. C. Pandey.



Página PRINCIPAL

OBRAS y AUTORES CLÁSICOS
Agradecimientos
Cuadro General

Disculpen las Molestias





jueves 11 de marzo de 2010

ENCICLOPEDIA - INDICE | DEVOTOS FACEBOOK | EGIPTO - USUARIOS de FLICKR y PICASAWEB

No hay comentarios:

Correo Vaishnava

Mi foto
Spain
Correo Devocional

Archivo del blog