jueves, 15 de abril de 2010

Dasya


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Fotos de Urmila Edith Best del álbum Radha Kunda


Raghunatha dasa Goswami's bhajana kutir
Añadida el 30 de abril de 2009

Visvanatha Chakravarti Thakura's bhajana kutir
Añadida el 30 de abril de 2009

Peelu Tree at top of steps leading to manasa pavana ghat, Radha's midday bathing place
Añadida el 30 de abril de 2009 ·

manasa pavana ghat, Radha's midday bathing place..Arjuna tree visible
Añadida el 30 de abril de 2009

manasa pavana ghat, Radha's midday bathing place, sangram visible
Añadida el 30 de abril de 2009

Padma pets a cow at the courtyard of temple of Lord Caitanya, Lord Nityananda, and Advaita Acarya where Gangamata Goswamini did her austerities and bhajana.
Añadida el 30 de abril de 2009

24 hour kirtana at the temple of Lord Caitanya, Lord Nityananda, and Advaita Acarya where Gangamata Goswamini did her austerities and bhajana.
Añadida el 30 de abril de 2009



Fotos de Gauranga Sundara Das



Gauranga Sundara Das


Añadida el 14 de enero ·

Añadida el 28 de enero



Dasya






Dasya: (sáns. vaiëòava). 1) una de las cinco relaciones principales con el Señor que se establece en los estados de bhâva o prema; amor o atracción por el Señor que se expresa con el sentimiento de un sirviente. (2) en este mundo la relación general de los devotos practicantes con el Señor se conoce como Krsna-dasya o bhagavat-dasya. Esto significa simplemente reconocer que la verdadera identidad de la persona es ser un sirviente del Señor.




Dâsyam: (sáns. vaiëòava). Uno de los Aôgas de sadhana-bhakti, a prestar servicio con el puro egoísmo de ser un sirviente de Kèëòa. Sólo cuando un servicio se hace con esta actitud, abandonando las falsas concepciones del yo, puede una prácticas bhajana alcanzar la perfección. De acuerdo con El Bhakti-rasâmèta-sindhu (1.2.183), hay dos tipos de dâsya: en su principal forma, dâsya significa ofrecer todas las actividades a Ärî Bhagavan, y en su etapa madura, dâsya significa hacer todo tipo de servicios a Él con la sensación de que 'yo soy un sirviente de Ärî Kèëòa, y Él es mi maestro. " Esta actitud se llama kaiôkarya. Dâsyam es uno de los nueve Aôgas primaria del bhakti.




Dâsyam: (sáns. vaiëòava). Una de las Aôgas del sadhana-bhakti; ofrecer servicio con el egoísmo puro de ser un sirviente de Kèëòa. Solo cuando alguien sirve con esta actitud dejando atrás las concepciones del ser, pueden sus prácticas del bhajana alcanzar la perfección. Según El Bhakti-rasâmèta-sindhu (1.2.183) hay dos clases de dâsya: 1) en su forma inicial, dâsya significa ofrecer todas las actividades al Señor, y 2) ofrecer toda clase de servicios al Señor con el sentimiento de que ‘soy un sirviente de Ärî Kèëòa y El es mi dueño.’ Esta actitud se llama kaiôkarya. Dâsyam es una de las nueve Aôgas principales del bhakti.




Dâsya: (sáns. vaiëòava). (1) the second of the five primary relationships with the Lord which is established in the stages of bhâva or prema; love or attraction to Ärî Kèëòa which is expressed in the mood of a servant. (2) in this world the general relationship of practicing bhaktas toward Him is known as kèëòa-dâsya or bhagavad-dâsya. This means simply to recognize that one’s true identity is to be a servant of Kèëòa.



Dâsyam: (sáns. vaiëòava). One of the aôgas of sâdhana-bhakti; to render service with the pure egoism of being a servant of Ärî Kèëòa. Only when one renders service with this attitude, giving up false conceptions of the self, can one’s bhajana practices attain perfection. According to Bhakti-rasâmèta-sindhu (1.2.183) there are two kinds of dâsya: in its beginning form, dâsya means to offer all of one’s activities to Ärî Bhagavân, and in its mature stage, dâsya means to render all kinds of services to Him with the feeling that ‘I am a servant of Ärî Kèëòa, and He is my master.’ This attitude is called kaiôkarya. Dâsyam is one of the nine primary aôgas of bhakti.



Dasya



dasya

bhûta-bhaya-dasya — of one who is always fearful to the living entities; SB 3.14.43
dâsya-yogam — activities of service; SB 7.9.17
dâsya — servitude; CC Adi 3.11
dâsya — servitude; CC Adi 4.42
dâsya-sukha — the happiness of being a maidservant; CC Adi 6.46
dâsya-bhâve — in the conception of being a servant; CC Adi 6.47
caitanyera dâsya-preme — in the emotional ecstatic love of being a servant of Ärî Caitanya Mahâprabhu; CC Adi 6.48
dâsya-bhâva — the conception of being a servant; CC Adi 6.53
dâsya-anukâra — the conception of being a servant; CC Adi 6.55-56
dâsya-bhâve — in the conception of being Lord Krèëòa's servants; CC Adi 6.63
dâsya-pratyâäa — expectation of being a servant; CC Adi 6.80
dâsya bhâva — the emotion of becoming a servant; CC Adi 6.82
dâsya — servitude; CC Adi 6.90
dâsya — servitude; CC Adi 17.296
dâsya — servitude; CC Adi 17.299
äuddha-dâsya-rasa — the pure and unalloyed mellow of service; CC Madhya 2.78
dâsya-prema — spontaneous love in the humor of servitude; CC Madhya 8.71
dâsya — of servitude; CC Madhya 8.86
dâsya — of servitude; CC Madhya 8.201
dâsya-rati — attachment in a service attitude; CC Madhya 19.183-184
dâsya — servitude; CC Madhya 19.185
dâsya-bhâva-bhakta — devotees in dâsya-rasa; CC Madhya 19.189
äânta-dâsya-rase — in the transcendental mellows of neutrality and servitude; CC Madhya 19.195
dâsya-rasera — of the platform of dâsya-rasa; CC Madhya 19.221
dâsya — accepting servitorship; CC Madhya 22.121
dâsya — servitude; CC Madhya 23.45
dâsya — servitorship; CC Madhya 23.53
dâsya-rati — attachment in servitude; CC Madhya 23.54
dâsya-bhaktera — of devotees on the platform of servitude; CC Madhya 24.32
dâsya-sakhya-âdi — servants, friends and others; CC Madhya 24.57
dâsya — servitude; CC Antya 7.25
dâsya-bhakti-dâna — the awarding of devotion in servitude; CC Antya 20.31
dâsya — servitude; NBS 66
dâsya — to service; NBS 82


ISKCON desire tree - Sri Krishna Kathamrita - Bindu 94





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ISKCON desire tree




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