http://www.bighappybuddha.com/noname21.html Healing Prayer Flags Set A beautiful and nurturing set of flags with chakra colors and opening lotus. These Healing Flags are intended to inspire and assist in healing. We believe that as each individual moves toward wellness, peace and compassion that our entire world comes more into balance. The 7 flags represent the 7 chakras and their colors, reflecting the energy of each chakra with their flag’s messages. 9" x 12" each. The flag messages:(STARTING WITH RED) 1. I am safe. I trust more; I fear less. I am centered and grounded. 2. I feel my emotions & my pain. I reawaken my passion. I surrender to this moment. 3. I am courageous. I am whole. I stand in my power. 4.I am loved; I let love in. I am kind to myself. I live in peace & gratitude. 5. I play in my imagination. I create my reality. I know and share my truth. 6. I honor my intuition. I accept my path. I am healing: body, mind & spirit. 7. I connect with Spirit. I invite sacred transformation. I embrace the unity of all beings. Regular: $50.00 Sale Price: Item #: BHBPFR Flowers & Buddha PictureABHIDHARMA-KOSHA (sáns.). Obra de Vasubandhu donde se expone la dogmática del budismo Hinayana. Se encuentra completa en versiones chinas y tibetanas pero sólo parcialmente en sánscrito. Bib. Sogen Yamakani, Systems of Buddhistic thought (Calcuta, 1912). (Dicc. Esot. ZANIAH, Ed. Kier S.A.). AbhidharmakosaDe Wikipedia, la enciclopedia libreEl Abhidharmakosa es un documento intelectual budista que estipula una introducción a los siete tratados del Abhidharma del canon Sarvastivada y es un compendio de sus contenidos. Fue compuesto por el monje budista Vasubandhu (floruit entre el siglo IV o V), quien vivió al noroeste de la India. Sistematiza la doctrina Sarvastivada y expone la influencia del Mahâyâna, al cual Vasubandhu se convirtió después. Provee mucha información sobre las diferencias doctrinales existentes entre las antiguas escuelas budistas. Abhidharma-kosaFrom Wikipedia, the free encyclopediaAbhidharma-koäa (the compendium of Abhidharma) is a key text in verse written in Sanskrit by Vasubandhu. It summarizes Sarvâstivâdin tenets in eight chapters with a total of around 600 verses. The text was widely respected, and used by schools of Mahayana Buddhism in India, Tibet and the Far East. Vasubandhu wrote a commentary to his own work, called the Abhidharma-koäa-bhâsya. In it, he critiques the interpretations of the Sarvâstivâdins and others of the tenets he presented in that work. This commentary includes an additional chapter in prose refuting the idea of the "person" (pudgala) favoured by some Buddhists. However, later Sarvâstivâdin master Samghabhadra, considered that he misrepresented their school in the process, and at this point designated Vasubandhu as a Sautrantika (upholder of the sutras, rather than as an upholder of the Abhidharma. The Abhidharma-koäa and its commentary is composed of the following chapters:
Ancient translations of the Abhidharma-koäa were made into Chinese by Paramârtha (564-567 CE) and by Xuán Zàng (651-654 CE). Other translations and commentaries exist in translations exist in Tibetan, Chinese and Mongolian, and modern translations have been made into English, French and Russian. The Abhidharma Kosha (Sanskrit), Chos Mngon Pa Mdzod (Tibetan), or The Treasure House of Knowledge, is a Hinayana Buddhist text composed by Master Vasubandhu (Sanskrit), Slob Dpon Dbyig Gnyen (Tibetan) (350 AD). The text is still widely studied by practitioners of both the Hinayana and Mahayana traditions. The text includes 8 Chapters.
There are many commentaries written on this text, including an autocommentary by Master Vasubandhu entitled Abhidharmakoshabhyasa. His Holiness the First Dalai Lama, Gyalwa (edit) See also(edit) References(edit) External links
LanguagesAbhidharma-kosaDe Wikipedia, la enciclopedia libre
Abhidharma-koäa (el compendio de Abhidharma) es un texto dominante en el verso escrito en sánscrito por Vasubandhu. Resume los principios de Sarvâstivâdin en ocho capítulos con un total de alrededor 600 versos. El texto fue respetado extensamente, y utilizado por las escuelas del Buddhism de Mahayana en la India, Tíbet y el Extremo Oriente. Vasubandhu escribió un comentario a su propio trabajo, llamado el Abhidharma-koäa-bhâsya. En él, él critiques las interpretaciones del Sarvâstivâdins y de otros de los principios que él presentó en ese trabajo. Este comentario incluye un capítulo adicional en la prosa que refuta la idea de la “persona” (pudgala) favorecida por algunos budistas. Sin embargo, Sarvâstivâdin posterior Samghabhadra principal, considerado que él falsificó su escuela en el proceso, y a este punto señaló Vasubandhu como Sautrantika (upholder de los sutras, algo que como upholder del Abhidharma. El Abhidharma-koäa y su comentario se compone de los capítulos siguientes:
Las traducciones antiguas del Abhidharma-koäa fueron hechas en chino por Paramârtha (CE 564-567) y por Xuán Zàng (CE 651-654). Otras traducciones y comentarios existen en traducciones existen en tibetano, chino y Mongolian, y las traducciones modernas se han hecho en inglés, francés y ruso. El Abhidharma Kosha (sánscrito), el PA Mdzod (tibetano) de Chos Mngon, o la casa de tesoro del conocimiento, es un texto budista de Hinayana compuesto por Master Vasubandhu (sánscrito), Slob Dpon Dbyig Gnyen (tibetano) (ANUNCIO 350). El texto todavía es estudiado extensamente por los médicos de las tradiciones de Hinayana y de Mahayana. El texto incluye 8 capítulos.
Hay muchos comentarios escritos en este texto, incluyendo un autocommentary por Master Abhidharmakoshabhyasa dado derecho Vasubandhu. Su Holiness primer Dalai Lama, Gyalwa Gendun Drup (1391-1474) compuso un comentario titulado iluminación de la trayectoria a la libertad. (corrija) vea también(corrija) las referencias(corrija) los acoplamientos externos
Our garden Buddha The main shrine Tara Gen Khedrub on Throne January Vajrayogini retreat shrine Guru plate for close retreat tsog puja Center entryway shrine Goodbye for now, see you next month! ABHIDHAMMA Akusala Cittas (Conciencias Insanas) Capítulo I, clase 3 Anuruddha y los Ocho Pensamientos de un Gran Hombre Conciencias Hermosas de la Esfera de los Sentidos (Kamavacara-Sobhana-Citta) Conciencias sin Raíz (Ahetuka Citta) Dos Clases de Realidad (Capítulo I, Clase 2) Fuentes - Fonts SOUV2P.TTF - 57 KB SOUV2I.TTF - 59 KB SOUV2B.TTF - 56 KB bai_____.ttf - 46 KBbabi____.ttf - 47 KB bab_____.ttf - 45 KB SOUV2T.TTF - 56 KB inbenr11.ttf - 64 KB inbeno11.ttf - 12 KB inbeni11.ttf - 12 KB inbenb11.ttf - 66 KB balaram_.ttf - 45 KB indevr20.ttf - 53 KB Página PRINCIPAL OBRAS y AUTORES CLÁSICOS Agradecimientos Cuadro General Disculpen las Molestias
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