martes, 22 de junio de 2010

ADITYA

Fotos de ISKCON Vrindavan



Añadida el 18 de enero

Glories of Sri Vrindavan Dham ( Quotations about Vrindavan ) Part - 24

If we live in Vrndavana, we are living with Krsna, because Vrndavana is nondifferent from Krsna (Vrindavan Days, page 51)
How wonderful it is that simply by residing in Mathura even for one day, one can achieve a transcendental loving attitude toward the Supreme Personality of Godhead! (Nectar of Devotion Ch. 12)

[ Source : http://www.vrindavan-dham.com/ ]
Añadida el 15 de enero

Glories of Sri Vrindavan Dham ( Quotations about Vrindavan ) Part - 23

If one somehow or other gets the opportunity to live in Vrndavana, and if one is not a pretender but simply lives in Vrndavana and concentrates his mind upon Krsna, one is liberated from material bondage. (Srimad Bhagavatam 9.19.19 purport)
In the Brahmanda Purana it is said that all the results of traveling on all the pilgrimages within the three worlds can be achieved simply by touching the holy land of Mathura. (Nectar of Devotion Ch. 12)

[ Source : http://www.vrindavan-dham.com/ ]
Añadida el 09 de enero

Sri Sri Gaur Nitai
Añadida el 06 de enero

Sri Sri Krishna Balaram
En esta foto: surbhi sachdeva, Shivanie Persaud, Rajin Balgobind
Añadida el 06 de enero

Sri Sri Radha Shyamsundar
Añadida el 06 de enero

Book Distribution Marathon - 2009
Añadida el 29 de diciembre de 2009



ADITYA. Uno de los nombres del Sol. Se dice que en el tiempo del gran diluvio habrán doce adityas brillando juntos.

Aditya, significa "hijo de Aditi", diosa que personifica la infinidad del cielo. También se refiere, a Surya, (el Sol), que al igual que la Luna es considerada como un Dios. En plural se refiere, además de a Surya, a otros varios dioses, entre ellos Varuòa.



ADITYA. Procedente de Aditi, cualquiera de los sietes ú ocho hijos de Aditi. El sol; el dios solar; en los Vedas a menudo identificado con Savitri ó con Surya. "Como fuente de luz, calor y crecimiento, el dios solar goza en todas partes de gran veneración. En una visión más profunda, es el símbolo de la Iluminación, la cual, como se dice en las Upanishads, es "más clara que mil soles": Los Adityas, dioses solares, hijos de Aditi, son los hijos de la conciencia infinita.



ADITYAS. Los ocho Adityas, los "dioses", están todos formados de la substancia eterna (la materia cometaria, la Madre), o la "tela de mundos", que es a la vez el quinto y el sexto Principio Cósmico, el Upadhi o Base del Alma Universal, justamente como en el hombre, el Microcosmos, Manas, es el Upadhi de Buddhi. (Manas, el Principio Mente o el Alma Humana). Buddhi, el Alma Divina. Adityas, en el más alto de los cielos moran y reinan los dioses que conllevan el nombre de Adityas. Este nombre simplemente hace referencia al hecho de que son descendientes de Aditi, que representa la eternidad o lo eterno. El elemento eterno e imperecedero en el que moran los adityas y que forma su esencia, es la luz celestial. Según estas ideas, existían doce dioses-sol, pero la luz de estos dioses no coincide en absoluto con ninguna de las formas en que la luz se manifiesta en el universo; no son ni el sol, ni la luna, ni las estrellas, ni el alborear, sino los sustentadores de esta vida luminosa que existe de forma autosuficiente y que es auto efulgente.



Aditya. 1. The son of Aditi (i.e. the Sun). 2. Vishnu's 40th and 563rd names as listed in the Vishnu Sahasranama. 3. In the Vedas, Aditya is identical at times with Savitri or Surya. As the source of light, warmth, and growth, the sun god is universally revered. To those of deeper vision, Aditya is the symbol of the light of enlightenment, described in the Upanishads as "brighter than a thousand suns." 4. Aditya may refer to an analogy of the one sun being reflected a many in several waterpots with the one Self being reflected as many in various bodies. 5. Sun. 6. Shiva's 583rd name as listed in the Shiva Sahasranama. See the Lingapurana Part II, Chapter 98. (The Manurishi Foundation, Encyclopedic Dictionary of Hindu Terms).


7. In the early Vedic times the Adityas were six, or more frequently seven, celestial deities, of whom Varuna was chief, consequently he was the Aditya. They were sons of Aditi who had eight sons, but she approached the gods with seven, having cast away the eighth, Marttanda (the sun). In after-times the number was increased to twelve, as representing the sun in the twelve months of the year. Aditya is one of the names of the sun. Muir quoted the following from Roth. "There (in the highest heaven) dwell and reign those gods who bear in common the name of Adityas. We must, however if we Would discover their earliest character, abandon the conceptions which in a later age, and even in that of the heroic poems, were entertained regarding these deities. According to this conception they were twelve sun-gods, bearing evident reference to the twelve months. But for the most ancient period we must hold fast the primary signification of their name. They are the inviolable, imperishable, eternal beings. Aditi, eternity, or the eternal, is the element which sustains or is sustained by them . . . The eternal and inviolable element in which the Adityas dwell, and which forms their essence, is the celestial light. The Adityas, the gods of this light, do not therefore by any means coincide with any of the forms in which light is manifested in the universe. They are neither sun, nor moon, nor stars, nor dawn, but the eternal sustainers of this luminous life, which exists, as it were, behind all these phenomena." The names of the six Adityas are Mitra, Aryaman, Bhaga, Varuna, Daksha, and Ansha.



Daksha is frequently excluded, and Indra, Savitri (the sun) and Dhatri are added. Those of the twelve Adityas are variously given, but many of them are names of the sun. (The Manurishi Foundation, Encyclopedic Dictionary of Hindu Terms).



adityâ. por Aditi (C. 8º, Cap. 16, V. 18).



âditya. el Sol (C. 6º, Cap. 3, V. 14-15).



ADITYAS. Los ocho Adityas, los "dioses", están todos formados de la substancia eterna (la materia cometaria, la Madre), o la "tela de mundos", que es a la vez el quinto y el sexto Principio Cósmico, el Upadhi o Base del Alma Universal, justamente como en el hombre, el Microcosmos, Manas, es el Upadhi de Buddhi. (Manas, el Principio Mente o el Alma Humana). Buddhi, el Alma Divina.



Adityas, en el más alto de los cielos moran y reinan los dioses que conllevan el nombre de Adityas. Este nombre simplemente hace referencia al hecho de que son descendientes de Aditi, que representa la eternidad o lo eterno. El elemento eterno e imperecedero en el que moran los adityas y que forma su esencia, es la luz celestial. Según estas ideas, existían doce dioses-sol, pero la luz de estos dioses no coincide en absoluto con ninguna de las formas en que la luz se manifiesta en el universo; no son ni el sol, ni la luna, ni las estrellas, ni el alborear, sino los sustentadores de esta vida luminosa que existe de forma autosuficiente y que es auto efulgente.



adityah. el dios del Sol (C. 3º, Cap. 26, V. 64).


adityâì. de Aditi (C. 8º, Cap. 18, V. 9-10).


âdityaì. dios del Sol (C. 5º, Cap. 1, V. 30).


âdityaì. el Sol (C. 5º, Cap. 16, V. 1).


âdityâì. los âdityas (C. 8º, Cap. 13, V. 4).



Âdityah Âdayaê: Himno a Aditya, the Sun god. (Âdityah Âdayaê) (Sáns, Inglés y Devanagari).



âdityaiì. por los âdityas (C. 6º, Cap. 10, V. 17-18).



âdityaiì. por los âdityas (C. 6º, Cap. 7, V. 2-8).



âdityam. al Sol (C. 1º, Cap. 14, V. 12).



âdityam. el dios del Sol (C. 5º, Cap. 21, V. 15).


adityâm. del vientre de Aditi (C. 8º, Cap. 18, V. 1).


adityâm. en Aditi (C. 6º, Cap. 18, V. 9).


adityâm. en el vientre de Aditi (C. 9º, Cap. 1, V. 10).


âdityânâm. a los hijos de Aditi (C. 6º, Cap. 18, V. 69).


âdityânâm. de los âdityas (C. 8º, Cap. 13, V. 6).


Adityapurana. One of the eighteen Upa-puranas. (The Manurishi Foundation, Encyclopedic Dictionary of Hindu Terms).


Âdityas: Semidioses descendientes de Aditi, la esposa de Kaäyapa Muni. (6º)


âdityasya. del Sol (Sûrya Nârâyaòa) (C. 5º, Cap. 22, V. 1).



ADITYAVARNA. (sáns. hind.). Color de la luz solar percibido en una visión; constituye un hecho de la experiencia espiritual.



Adityavarna. Light of the color of the sun, perceived in a spiritual vision.



A fact of spiritual experience. (The Manurishi Foundation, Encyclopedic Dictionary of Hindu Terms).




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jueves 11 de marzo de 2010

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